вівторок, 27 жовтня 2020 р.

НОВІ НАДХОДЖЕННЯ! ДИТЯЧА ПСИХОЛОГІЯ

Незалежно від норм та аспектів сучасного світу дитяче виховання завжди залишається основою становлення нової особистості. Правильне виховання являє собою не тільки фізичний догляд та навчання елементарних навичок, але й емоційний ріст та здоров’я, за допомогою яких з часом сформується сильна та психологічно стабільна особистість. Велику роль також відіграє вміння передати, що таке добро та зло, підготувати до несправедливості та інших  досить важких та суперечливих аспектів сучасного життя.
(фото з мережі Інтернет)

Бреніф'є, О. Що таке щастя? [Текст] / О. Бреніф'є ; худож. К. Мьорісс ; пер. з фр. М. Абрамова. – Київ : Дух і літера : Вид. дім. Маміно, 2019. – 95 с. : іл. – (Мистецтво мислити).

Чи повинні ми будь-якою ціною шукати щастя? Чи воно радше має прийти саме? А якщо твоє щастя завдасть нещастя комусь іншому? Чи взагалі можливо весь час почуватися щасливим? І чи справді сенс життя полягає в пошуку щастя? Оскар Бреніф’є – революціонер у галузі освіти, який пропонує дорослим не давати дітям готові відповіді, а змалечку розвивати в них здатність думати, аналізувати та знаходити відповіді самостійно. У його книжках багато запитань – вони спонукають відмовитися від шаблонних відповідей, дозволяють бачити різноманіття світу, не боятися думати інакше. Влучні запитання не лише розвивають мислення, а й учать чути інших, допомагають батькам і дітям порозумітися.

Більшість людей вважає, що лише щастя надає життю сенс і дає змогу розкритися по-справжньому. Вони готові на все заради власного щастя, ладні навіть зробити нещасними інших. Та чи досить просто бажати щастя, щоб стати справді щасливою людиною? Кому дістається щастя: радше тим, хто на нього заслуговує, чи тим, хто нічого не чекає? Можна також спитати себе, а чи справді пошуки щастя наповнюють життя сенсом, адже часто це просто егоїстичне задоволення власних бажань. Можливо, варто натомість прагнути зробити щось важливе, щоб прожити гідне життя. Або просто бути собою.

(фото з мережі Інтернет)

Бреніф'є, О. Що таке почуття? [Текст] / О. Бреніф'є ; пер. з фр. М. Абрамова ; худож. С. Блох. – Київ : Дух і літера : Вид. дім. Маміно, 2019. – 95 с. : іл. – (Мистецтво мислити).

Чи боїшся ти виступати перед класом? Тобі не подобається, коли на тебе дивляться? Але хіба можна зашкодити поглядом? А чи заздриш ти своїм братам і сестрам? Заздриш, тому що хочеш, щоби батьки піклувалися лише про тебе? Та невже любов неподільна? До речі, чому буває так, що ми сваримося з тими, кого любимо?

Найбурхливіше ти зазвичай сваришся з тими, кого любиш. Можливо, тому, що почуття роблять тебе вразливим і вимогливим. Можливо, ще й тому, що ти з ними живеш, вони часто поруч: коли їх нема, тобі важко, та їхня присутність буває нестерпна. Для гризні є повно підстав: гнів, розбіжність у поглядах, насолода комусь дошкулити, образа. Сварки не заперечують любові: вони показують, як складно визнати інакшість, незгоду або… байдужість тих, кого ми любимо.

(фото з мережі Інтернет)

Бреніф'є, О. Хто Я? [Текст] / О. Бреніф'є ; пер. з фр. В. Каденко ; худож. О. Деба. – Київ : Дух і літера : Вид. дім. Маміно, 2019. – 95 с. : іл. – (Мистецтво мислити).

Чи подобається тобі дорослішати? Ні? Ти хочеш знову стати малюком і ні за що не відповідати? Та хіба можна повернути час навспак? І невже тобі не цікаво рости й змінюватися? Ти хочеш подорослішати, бо на тебе чекає кохання? Та невже закохуються лише дорослі? І хіба тобі зараз не досить любові батьків?

Оскар Бреніф’є – революціонер у галузі освіти, який пропонує дорослим не давати дітям готові відповіді, а змалечку розвивати в них здатність думати, аналізувати та знаходити відповіді самостійно. У його книжках багато запитань — вони спонукають відмовитися від шаблонних відповідей, дозволяють бачити різноманіття світу, не боятися думати інакше. Влучні запитання не лише розвивають мислення, а й учать чути інших, допомагають батькам і дітям порозумітися.

Ти не вибирала час і місце народження, стать, ім’я… Ти – дитина, батьки та вчителька часто вирішують за тебе, і деколи це дратує. Але чи обмежує це твою свободу? У тебе вже є уявлення, які дозволяють мати власну думку та відмовлятися від того, що не подобається.

(фото з мережі Інтернет)

Бреніф'є, О. Що добре, а що погано? [Текст] / О. Бреніф'є ; пер. з фр.: В. Коденко, М. Абрамова ; худож. К. Дево. – Київ : Дух і літера : Вид. дім. Маміно, 2019. – 95 с. : іл. – (Мистецтво мислити).

Чи треба з усіма поводитися приязно? Хто має першим виявляти приязність: ти чи інші? Чи можна здаватися приязним, але не бути таким? А навпаки: чи можна бути приязним, але не здаватися таким? Навіщо ти взагалі намагаєшся бути приязним?

Оскар Бреніф’є – революціонер у галузі освіти, який пропонує дорослим не давати дітям готові відповіді, а змалечку розвивати в них здатність думати, аналізувати та знаходити відповіді самостійно. У його книжках багато запитань – вони спонукають відмовитися від шаблонних відповідей, дозволяють бачити різноманіття світу, не боятися думати інакше. Влучні запитання не лише розвивають мислення, а й учать чути інших, допомагають батькам і дітям порозумітися.

Є неписане правило: батьків треба слухатися. Тому що вони дорослі та відповідають за тебе перед законом. Тому що ти їм довіряєш. І тому що ти їх любиш і поважаєш. Але чи означає це, що ти маєш бути бездіяльною і боязкою, чи не маєш ти розуміти, чого від тебе вимагають батьки і чому саме вони цього вимагають?

(фото з мережі Інтернет)

Гресь, А. Як пригорнути кактус? Книга для батьків, які хочуть зрозуміти своїх підлітків [Текст] / А. Гресь. – Київ : Основа, 2019. – 201 с. : іл.

Ця книга для тих, у кого вдома є незрозумілий, вередливий, різкий, агресивний підліток, який ще вчора був милим, ласкавим, добрим малюком. І для тих, у кого вдома є замкнений, мовчазний, ображений на весь світ підліток, який ще вчора був усмішливим, товариським, відкритим.

Ця книга покликана допомогти мамам і татусям зрозуміти і прийняти свою «нову» дитину, яка подорослішала. Дбайливі батьки навчаться розуміти причини поведінки свого підлітка, не приймати скороспішних рішень, знаходити з дитиною спільну мову, вживати правильні слова. А головне — бачити у своїй дитині хороше, навіть якщо цього зараз не видно.

В  підлітковому віці навчальний інтерес зазвичай змінюється на інтерес комунікативний. Інакше кажучи, дитина хоче не вчитися, а спілкуватися – з дітьми своєї статі і протилежної, з  однолітками і  старшими товаришами. Саме спілкування стає головним інтересом у житті підлітків. І ніхто з них не сприймає серйозно розповіді дорослих про те, що треба навчатися, бо інакше «доведеться працювати двірником.

(фото з мережі Інтернет)

Малихіна, М. Дитина у світі емоцій [Текст] / М. Малихіна. – Київ : Основа, 2019. – 160 с. 

Емоції оточують нас щомиті, без них життя просто не можливе. Ми радіємо чи сумуємо, захоплюємось чи розчаровуємось, сміємося, сумуємо, лютуємо, можемо бути сповнені щастя або журби. Емоції можуть виникати попри наше бажання, а іноді нам навіть важко впоратися з ними. Ця книга написана для батьків, які прагнуть розуміти свою дитину, допомогти їй навчитися контролювати свою емоційну поведінку, хочуть дізнатися, що таке емоційний інтелект і як він формується. Дорослі дізнаються, чому в дітей виникають істерики, агресія, страхи і як слід поводитись у подібних ситуаціях. І взагалі, щастя – це теж емоція. Бути щасливим можна навчитися і навчити дитину! Мабуть, саме цього бажають батьки.

Немає коментарів:

Дописати коментар